רבים מאיתנו חולמים על עבודה בחו”ל, שהרי עבודה מעבר לים היא תמיד חוויה מרתקת שטמונים בה יוקרה, כבוד, אתגר, תמורה כספית גבוהה ואפשרויות בילויים וטיולים רבות. רבים גם חולמים על קריירה כאנשי עסקים – בגדים מהודרים, ישיבות מנהלים וסיעורי מוחות במשרדים יוקרתיים, פגישות עסקיות במסעדות נחשבות, מיזמים פורצי דרך, מימוש הפוטנציאל: כל אלה ועוד הופכים את חייהם של אנשי העסקים לכאלה הנתפשים, ובצדק, כמתגמלים מאוד. ואם כבר עבודה בחו”ל, וקריירה כאיש עסקים, אין שום סיבה לא לשלב בין השניים וליהנות מעבודה בחו”ל כאיש עסקים ומהצלחה חובקת עולם. אחד האנשים שמהווה דוגמה לשילוב שכזה הוא צבי ויליגר (צביקה ויליגר), מי שהוביל את “וילי פוד” לפריחה בארה”ב.
לימודים ב- UCLA ואינסטינקטים חדים
הדרך להצלחה חובקת עולם אינה פשוטה, רווית מכשולים ומחייבת יכולות רבות ואופי נחוש. צבי ויליגר (צביקה ויליגר) ניחן בכל אלה, ולמעשה ניתן לומר שכבר מגיל 0 הוא הוכשר להיות איש עסקים מוביל שכן אביו, אלכסנדר, היה גם הוא איש עסקים חדשני ומצליח, שכבר בימיה הראשונים של מדינת ישראל הקים מכולת משגשגת בדרום ת”א ובנוסף עסק בייבוא שימורים למדינה הצעירה והמתפתחת.
צבי, וכמוהו גם אחיו הצעיר יוסי, נשלח ללימודים בארה”ב בימים שבהם הדבר היה הרבה פחות מקובל ונפוץ מבימינו, ובהתאם לימודי הניהול ב- UCLA, אחת האוניברסיטאות היוקרתיות והמוערכות בארה”ב, הקנו לו יתרון של ממש על פני מתחריו בזכות הידע המתקדם והכלים החדשניים שרכש שם.
לידע האקדמי הנ”ל התווספו האינסטינקטים הטבעיים של צבי ויליגר (צביקה ויליגר), מי שגם המתחרים המושבעים שלו בתחום המזון מעידים עליו כי אין כמוהו בזיהוי הזדמנויות ובחתירה נמרצת למימושן, וכי אין “לא” שהוא לא מצליח להפוך ל”כן” – והתוצאה: איש עסקים חד ונחוש שביחד עם אחיו עומד מאחורי אימפריית יבוא המזון “וילי פוד”.
“וילי פוד” – 20 שנות שגשוג וצמיחהאת “וילי פוד” הקימו האחים יוסי וצבי ויליגר (צביקה ויליגר) בשנת 1994, לאחר מספר שנות פעילות בחברה המשפחתית שייסד אביהם אלכסנדר (ושממנה נאלצו לפרוש בשל חילוקי דעות קשים עם שותפים בעסק).
“וילי פוד” עוסקת ביבוא מזון, ונכון לראשית 2015 מונה קטלוג המוצרים שהיא מספקת לאזרחי ישראל כ-600 פריטים במגוון רחב של תחומים. החברה מתמקדת באיתור מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים וזאת מתוך הבנה שהצרכן הישראלי זקוק לתחליפים זולים (אך איכותיים כמובן) למוצרי המזון היקרים שמציעים לו תאגידי הענק. כמעט בכל שנות פעילותה רשמה “וילי פוד” עלייה הן בהיקף המכירות והן בשורת הרווח הנקי, וכך, למשל, ב-2006 רשמה החברה עלייה של כ-15% בהיקף המכירות שהגיעו ללמעלה מ-190 מיליון ש”ח ורווח נקי של 28.5 מיליון ש”ח, ואילו ב-2013 עמדו ההכנסות על כ-337 מיליון ש”ח והרווח הנקי כבר עבר את ה-40 מיליון ש”ח.
ההתרחבות אל השוק האמריקאי
היכולות המוכחות של צבי ויליגר (צביקה ויליגר) ואחיו יוסי כמו גם הידע הנרחב והניסיון העשיר שהצטברו ב”וילי פוד” הפכו אותה לסחורה מבוקשת מאוד, ובפרט חשק בה איש העסקים אלכסנדר גרנובסקי שזיהה את הפוטנציאל הטמון בה לפעול באותה הצלחה בה היא פועלת בארץ גם בשוק המזון בארה”ב, וליתר דיוק בשוק המזון הכשר האמריקאי.
בתחילת 2014 הגיש גרנובסקי, באמצעות חברת “אמבלייז” שבשליטתו, לאחים ויליגר הצעה שאי אפשר לסרב לה: רכישת השליטה בחברה תמורת כ-270 מיליון ש”ח, וכשהם עצמם נשארים בתפקידי מפתח באימפריה שהקימו.
עד מהרה העסקה נחתמה ומומשה וכעת עומדים צבי ויוסי ויליגר להגשים את חלומם ולהפוך לאנשי עסקים שמצליחים גם בארה”ב.